Nederlandse vrouw heeft meeste invloed op wintersportbestemming

Bij het uitzoeken van de wintersportvakantie heeft de Nederlandse vrouw de broek aan. Om en nabij 42% van de vrouwen doet het meeste voorwerk. Dit blijkt uit onderzoek van Belvilla. Een derde van de stellen kiest samen de wintersport uit.
Opvallend is dat mannen denken samen alles voor de wintersport uit te zoeken, terwijl vrouwen juist aangeven dat ze het voorwerk voornamelijk alleen doen. Er is een verschil in beleving tussen mannen en vrouwen over wie voornamelijk de voorbereiding voor de wintersport doet.

Man de baas in de auto

Hoewel de vrouw tijdens de voorbereiding het hoogste woord heeft, heeft de man het voor het zeggen als de wintersport van start gaat. De mannen zitten voornamelijk achter het stuur naar het wintersportgebied. Maar 1,5% van de vrouwen rijdt de gehele reis. De rest van de Nederlandse koppels wisselt af en rijdt om en om naar de bestemming.

Wintersport echte familievakantie

Nederlandse wintersporters nemen hun kinderen al van jongs af aan mee op vakantie. Als de kinderen nog onder de drie jaar zijn, neemt ongeveer een derde van de wintersporters ze al mee. Meer dan 50% neemt hun koters mee vanaf dat ze vier jaar oud zijn. Wintersport is daarmee een echte familievakantie. De meeste reisgezelschappen bestaan uit het eigen gezin (37,5%), uit drie generaties (26,1%) of uit meerdere bevriende gezinnen (21,8%). Ouders verwachten dan ook dat hun kinderen ook na hun 18e nog mee willen (83,9%).

WiFi belangrijker dan goede locatie

Naast het sporten, is het verblijf ook belangrijk. Bij de keuze van een wintersporthuis hechten Nederlandse wintersporters het meeste waarde aan een goede prijs/kwaliteitverhouding (95,6%). Daarnaast willen de Nederlanders dat er WiFi aanwezig is. Opmerkelijk is dat zij WiFi zelfs belangrijker vinden dan een goede ligging van het vakantiehuis.
Bron: http://www.belvilla.nl/nieuws/bericht/belvilla-wintersportonderzoek